Recoller marcas comerciais rexistradas e transformalas en substantivos é un dos moitos procedementos que usan as linguas para enriquecer o seu vocabulario. Así aconteceu coa marca "Formica" que pasou a converterse nun nome común; recollido nos dicionarios da RAG, da RAE e no Estraviz; para designar a calquera material laminado de gran dureza recuberto de resina artificial e de uso na industria do moble e da carpintería de madeira.
A maioría da xente xa non percibe que o nome que usan (formica) para designar un conxunto de marcas que comparten características comúns é, en orixe, o nome dunha marca única. E formicas hai moitas: Railite (nº 1 do mercado español, agora propiedade de Formica), Wilsonart, Lamin-Art, Centuryply, Pionite, Arborite, etc. Pero Formica só hai unha e cumpre un século en 2013.
Os procesos de asentamento dos neoloxismos son complexos cando se fan desde unha marca comercial, pero á centenaria Formica deulle tempo dabondo.
No hay comentarios:
Publicar un comentario